technik handlowiec
Technik Handlowiec to jeden z najbardziej poszukiwanych zawodów na rynku pracy…
Podstawowym zadaniem handlowca jest sprzedaż – towarów i usług. Proces ten jest możliwy dzięki nawiązywaniu kontaktu z potencjalnymi klientami, budowanie odpowiednich relacji oraz podtrzymywanie współpracy. Jednak kluczem do sukcesu są przede wszystkim umiejętności przedstawiciela handlowego. Chodzi głównie o kompetencje miękkie.Liczy się więc:
- komunikatywność,
- odporność na stres,
- umiejętności negocjacyjne,
- orientacja na cel,
- autoprezentacja,
- umiejętność zarządzania czasem.
Przedstawiciel handlowy, jak sprzedawać wie. Jednak sama aktywna sprzedaż to nie wszystko, gdyż handlowiec musi:
- reagować na oczekiwania klienta,
- wykazywać się empatią,
- umiejętnie słuchać,
- mieć szeroką wiedzę zarówno na temat produktu czy usługi, jak i firmy, z którą się kontaktuje,
- znać dobrze swojego klienta, motywy jakie nim kierują i dać mu satysfakcje.
Technicy handlowcy znają języki obce. W naszej szkole uczniowie mają do wyboru naukę w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim zawodowym, co umożliwi kontakt w późniejszej pracy z klientami oraz firmami na rynku europejskim.
Szkoła zapewnia 4 – tygodniowe praktyki zawodowe, które realizowane są w ramach działania administracyjno – biurowego w handlu (hurtowym i detalicznym). Dzięki temu uczniowie poznają: proces sprzedaży, zaopatrzenie firm handlowych, promocję i reklamę towaru, badania marketingowe, rozliczenia finansowo-księgowe.
Zajęcia z symulacyjnej firmy handlowej realizowane są przy wykorzystaniu programów wspomagających zarządzanie firmy Insert https://www.insert.com.pl/index.html w nowoczesnej pracowni informatycznej przygotowanej dla tego zawodu.
Co w przyszłości …. STANOWISKA PRACY
- Menedżer produktu
- Przedstawiciel handlowy
- Pracownik działu marketingu
- Pracownik agencji reklamowej
- Pracownik działu obsługi klienta
- Merchandiser
- Sprzedawca usług finansowych.
MIEJSCA PRACY
- punkty sprzedaży detalicznej,
- hurtownie i magazyny,
- agencje reklamowe lub marketingowe,
- działy handlu i marketingu,
- własna działalność gospodarcza ponieważ ten kierunek kształcenia przygotowuje też absolwenta do prowadzenia własnej działalności gospodarczej handlowo-usługowo-produkcyjnej.
KIERUNKI STUDIÓW ZWIĄZANE Z HANDLEM:
- Handel zagraniczny
- Marketing,
- Ekonomia,
- Transport i spedycja,
- Zarządzanie,
- Finanse i rachunkowość,
- Reklama multimedialna
- Handel i zarządzanie sprzedażą.
„Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę” – motto życiowe rodziny GUCCI,
„Twoi najbardziej niezadowoleni klienci są najlepszym źródłem do nauki.” -BILL GATES, Microsoft